Recomandări nutriționale în perioada postului

Există multe informații despre ce implică postul și beneficiile acestuia, însă foarte puține despre ceea ce trebuie să mănânci efectiv pe tot parcursul lui. Dacă mănânci mai puține calorii, este extrem de important ceea ce alegi să mănânci, deoarece corpul are nevoie de nutrienți pentru a funcționa optim și pentru a arde grăsime.

De aceea, pentru a te asigura că vei fructifica la maxim beneficiile postului, iată câteva recomandări foarte importante de care ar trebui să ții cont.

REGULI DE NUTRIȚIE ÎN TIMPUL POSTULUI

       1. Mănâncă doar alimente „adevărate”

În ultimii ani au apărut nenumărate produse de post, care sunt procesate și chiar sunt dăunătoare sănătății. Îți recomand să eviți alimentele false ( pate vegetal, crenvurști vegetali, salam de post etc ) deoarece sunt pline de chimicale și E-uri. Cele mai recomandate produse din soia sunt brânza tofu și laptele.

De asemenea, evită produsele de patiserie ( covrigi, pateuri, pâine albă etc ) deoarece au indice glicemic mare și pe termen lung sunt foarte periculoase pentru sănătate.

Surse sănătoase de proteine: mazăre, fasole, linte, ciuperci, soia nemodificată genetic, quinoa, migdale, caju sau semințe.

Surse sănătoase de carbohidrați: legume, fructe, cereale integrale, fulgi de ovăz, orez integral, paste integrale, cartofi dulci.

Surse sănătoase de grăsimi: uleiuri mononesaturate ( de măsline, de cânepă, de semințe de struguri etc ), oleaginoase ( migdale, caju, fistic, nuci și semințe crude ), avocado.

       2. Renunță la zahăr

Prea mult zahăr te îngrașă și are efect de îmbătrânire asupra pielii, făcându-te să pari mai în vârstă decât ești. Atunci când ai poftă de ceva dulce, alege o cantitate mică de îndulcitor natural ( miere, sirop de ștevie etc ) sau un fruct.

       3. Mănâncă fructele, nu le bea

Dacă bei două pahare de suc de fructe, acestea au peste 300 de calorii. Dacă optezi pentru un post pe bază de sucuri este în regulă, dar nu exagera cu cele din fructe.

Alege ca băuturi: ceaiuri din plante ( în special ceai verde ), o ceașcă de cafea neagră sau cu puțin lapte din soia sau apă ( minim 2 L pe zi ).

      4. Bucură-te de carbohidrați

Carbohidrații reprezintă unul dintre cele mai controversate subiecte legate de nutriție și de pierderea în greutate. Apar din ce în ce mai multe diete low-carb, care sunt promovate pentru efectele incredibile în curele de slăbire. Când corpului i se face foame, el caută energia în depozitele de glicogen. Apa se leagă de fiecare gram de glicogen, astfel încât este ușor să observi o spectaculoasă scădere în greutate, singura problema este faptul că în cea mai mare parte este apă. Pe lângă diminuarea rezervelor de glicogen, vei începe să pierzi și grăsime, dar nu mai repede decât printr-o metodă mai sănătoasă.

Carbohidrații cu indice glicemic scăzut, care se regăsesc în fructe bogate în fibre, fasole, cereale integrale și legume, sunt importanți pentru sănătate și te pot ajuta activ în scăderea în greutate. Ei reprezintă principala sursă de energie a corpului tău. Mai multe detalii despre ce carbohidrați să alegi găsești în articolul Mitul Carbohidraților.

Studiile referitoare la dietele sărace în carbohidrați au arătat că deși acestea pot fi eficiente în curele de slăbire, ele comportă anumite riscuri. Aportul scăzut de fructe, legume și cereale integrale reduce cantitatea de vitamine și minerale, în special acid folic, care este vital pentru femeile care vor să rămână însărcinate. În al doilea rând, scade drastic aportul de fibre, ceea ce duce la constipație și modifică echilibrul bacteriilor intestinale.

CÂND NU ESTE RECOMANDAT SĂ POSTEȘTI?

Ar trebui să eviți să postești în următoarele situații:

  • ești însărcinată, alăptezi sau încerci activ să rămâi însărcinată
  • ai avut o tulburare de alimentație
  • ești subponderal(ă)

Cere sfatul medicului înainte să postești dacă:

  • ai o boală cronică, precum diabet, cancer, ulcer, epilepsie, anemie, boli ale ficatului, rinichilor sau plămânilor
  • ai o boală care îți afectează sistemul imunitar
  • iei medicamente care îți reglează glicemia, tensiunea sau nivelul grăsimilor din sânge (colesterolul)

 

Surse:

www.doctorulzilei.ro

The Life Changing Fasting Diet, Amanda Hamilton

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *