14 motive pentru care nu reușești să slăbești

Chiar dacă mergi la sală și alegi să mănânci alimente sănătoase de cele mai multe ori, este posibil să nu reușești să slăbești atât cât te-ai fi așteptat. Deși simți o îmbunătățire a stării generale și a sănătății tale, poate deveni frustrant să nu slăbești atât cât ți-ai propus.

[gap height=”20″]

Iată 14 motive pentru care nu reușești să slăbești:

[gap height=”10″]

1. Nu bei suficientă apă 

[gap height=”10″]

hidratarea in sport

Pe lângă faptul că apa hidratează organismul, studiile recente arată că aceasta te poate ajuta și la scăderea în greutate. Un pahar de apă cu o jumătate de oră înainte de masă te poate ajuta la controlul porției de mâncare, iar consumul de fructe și legume bogate în apă te va ajuta să mănânci mai puțin.

[df_divider el_width=”100″ style=”solid” height=”1px” accent_color=”#EEEEEE” border_size=”2px” padding=”22px 0″ position=”align_center” el_class=””]

[gap height=”10″]

 

2. Crezi că este suficient să ieși la plimbare în parc

[gap height=”10″]

people walking in the park

O plimbare de 30 de minute este cu siguranță mai bună decât să nu faci mișcare deloc, însă nu te aștepta la prea mari rezultate. Dacă vrei rezultate vizibile, trebuie să faci un minim 30 de minute de mișcare la un nivel de intensitate crescut. Modurile prin care poți arde cât mai multe calorii sunt: alergarea, spinningul, antrenamentele de tip HIIT sau circuitele.

[df_divider el_width=”100″ style=”solid” height=”1px” accent_color=”#EEEEEE” border_size=”2px” padding=”22px 0″ position=”align_center” el_class=””]

[gap height=”10″]

3. Mănânci alimente sănătoase în cantități prea mari

[gap height=”10″]

grasimi bune

Nucile, avocado, pastele integrale din grâu, uleiul de măsline sau ciocolata neagră sunt toate naturale și sănătoase, dar ele nu sunt lipsite de calorii. Trebuie să acorzi atenție și cantităților pe care le mănânci. De exemplu, avocado oferă o mulțime de beneficii pentru sănătate, dar un fruct întreg are peste 200 de calorii.

[df_divider el_width=”100″ style=”solid” height=”1px” accent_color=”#EEEEEE” border_size=”2px” padding=”22px 0″ position=”align_center” el_class=””]

[gap height=”10″]

4. Faci doar antrenamente de tip cardio

[gap height=”10″]

You-Only-Do-Cardio

În cazul în care alegi mereu banda de alergare, dar niciodată nu ridici greutăți atunci când mergi la sală, atunci îți lipsește una dintre cele mai importante piese ale puzzle-ului. Nu numai că antrenamentele cu greutăți previn accidentările prin întărirea articulațiilor, dar acestea te ajută să îți crești masa musculara și implicit rata metabolismului.

[df_divider el_width=”100″ style=”solid” height=”1px” accent_color=”#EEEEEE” border_size=”2px” padding=”22px 0″ position=”align_center” el_class=””]

[gap height=”10″]

5. Faci antrenamentele pe stomacul gol

[gap height=”10″]

You-Exercise-Empty-Stomach

În cazul în care faci exerciții fizice în mod regulat, fără a mânca înainte, ar trebui să iei în considerare următorul aspect: atunci când faci mișcare pe stomacul gol, caloriile arse provin în primul rând din mușchi și nu din grăsime. Din moment ce masa musculară arde mai multe calorii decât grăsimea, dacă vei pierde masă musculară vei arde mai puține calorii. Mâncând înainte de antrenament, nu numai că vei evita pierderea masei musculare, dar vei avea mai multă energie pentru antrenament, vei lucra mai intens și vei arde mai multe calorii.

[df_divider el_width=”100″ style=”solid” height=”1px” accent_color=”#EEEEEE” border_size=”2px” padding=”22px 0″ position=”align_center” el_class=””]

[gap height=”10″]

6. Nu dormi suficient

[gap height=”10″]

Tired Sleepy Woman

A-ți face timp pentru antrenamente poate însemna mai puțin timp pentru somn, însă este important să înțelegi că somnul joacă un rol extrem de important în pierderea în greutate. Ai nevoie de energie în plus pentru a ține pasul cu programul de antrenament, iar neglijarea somnului poate afecta capacitatea organismului tău de a controla apetitul.

[df_divider el_width=”100″ style=”solid” height=”1px” accent_color=”#EEEEEE” border_size=”2px” padding=”22px 0″ position=”align_center” el_class=””]

[gap height=”10″]

7. Nu mănânci suficiente legume 

[gap height=”10″]

You-Dont-Get-Enough-Veggies

Este important să mănânci 3-5 porții de fructe și legume pe zi. Cei care au acest plan zilnic, pot pierde mai ușor din kilogramele în plus, deoarece o dietă bazată pe legume și fructe oferă o mai mare varietate de substanțe nutritive cu mai puține calorii, la care se adaugă și conținutul de fibre care dau senzația de sațietate mai mult timp.

[df_divider el_width=”100″ style=”solid” height=”1px” accent_color=”#EEEEEE” border_size=”2px” padding=”22px 0″ position=”align_center” el_class=””]

[gap height=”10″]

8. Ești la dietă, dar faci excepții în mod frecvent

[gap height=”10″]

Youre-Diet-Well-Sort

Fie că ții o dietă cunoscută sau urmezi un plan nutrițional personalizat, nu poți face acest lucru pe jumătate și să te aștepți să se vadă rezultatele. Încearcă să faci o excepție pe săptămână, deoarece astfel vei avea rezultatele dorite și îți vei păstra motivația de a continua programul stabilit.

[df_divider el_width=”100″ style=”solid” height=”1px” accent_color=”#EEEEEE” border_size=”2px” padding=”22px 0″ position=”align_center” el_class=””]

[gap height=”10″]

9. Folosești condimente și sosuri în exces

[gap height=”10″]

Youre-Addicted-Condiments-Toppings

O salată este una dintre cele mai sănătoase mese pe care le poți avea, dar când ai început să adaugi bacon, telemea, nuci, fructe uscate, și diverse sosuri, poți dubla cantitatea de calorii pe care o ai la masa respectivă. Încearcă să fii conștient de cât de multe calorii adaugi la salata ta. De exemplu, 10 crutoane au aproximativ 100 de calorii.

[df_divider el_width=”100″ style=”solid” height=”1px” accent_color=”#EEEEEE” border_size=”2px” padding=”22px 0″ position=”align_center” el_class=””]

[gap height=”10″]

10. Nu mănânci la micul dejun

[gap height=”10″]

You-Dont-Eat-Breakfast

Deși a sări peste micul dejun pare o modalitate foarte bună de a reduce totalul de calorii din ziua respectivă, corpul tău va stoca din grăsime, deoarece crede că este înfometat. Ține minte că persoanele care iau micul dejun pierd în greutate mai mult, astfel încât asigură-te că nu sari peste el dimineața, pentru a-ți crește metabolismul. Nu mânca orice, încearcă să incluzi proteine pentru a avea energie și alimente bogate în fibre pentru sațietate.

[df_divider el_width=”100″ style=”solid” height=”1px” accent_color=”#EEEEEE” border_size=”2px” padding=”22px 0″ position=”align_center” el_class=””]

[gap height=”10″]

11. Nu îți controlezi porțiile de mâncare

[gap height=”10″]

You-Dont-Practice-Portion-Control

Când vine vorba de un plan alimentar echilibrat, controlul porțiilor de mâncare este unul dintre secretele succesului. Păstrează un echilibru în cantitățile pe care le mănânci și să învață să recunoști semnalele pe care corpul tău ți le transmite atunci când ai mâncat suficient. Nu te ridica niciodată sătul de la masă.

[df_divider el_width=”100″ style=”solid” height=”1px” accent_color=”#EEEEEE” border_size=”2px” padding=”22px 0″ position=”align_center” el_class=””]

[gap height=”10″]

12. Nu ai renunțat la sucurile din comerț

[gap height=”10″]You-Still-Drink-Soda

Sucurile din comerț nu îți aduc absolut niciun beneficiu, ci din contră, vin cu multe calorii goale. Prin conținutul ridicat de zahăr, acestea te împiedică să ai rezultatele pe care tu le aștepți de la programul pe care îl urmezi.

[df_divider el_width=”100″ style=”solid” height=”1px” accent_color=”#EEEEEE” border_size=”2px” padding=”22px 0″ position=”align_center” el_class=””]

[gap height=”10″]

13. Nu mănânci suficient de mult 

[gap height=”10″]

You-Dont-Eat-Enough

Nu te înfometa pentru a economisi caloriile pentru mai târziu. Nu doar că îți va da peste cap metabolismul, ci asta te va determina să mănânci și mai mult la cină. De asemenea, evită porțiile prea mici deoarece acestea duc la un exces de gustări între mese.

[df_divider el_width=”100″ style=”solid” height=”1px” accent_color=”#EEEEEE” border_size=”2px” padding=”22px 0″ position=”align_center” el_class=””]

[gap height=”10″]

14. Iei mereu masa în oraș

[gap height=”10″]

You-Dont-Cut-Your-Food

Atunci când alegi să mănânci la restaurantul tău preferat, este foarte posibil să ajungi să mănânci mai mult decât ți-ai propus ( aperitiv, sucuri, alimente prăjite și desert ). De asemenea, este greu să estimezi câte calorii are masa respectivă atâta timp cât nu poți să știi cu exactitate ingredientele folosite. Dacă ieși cu prietenii în oraș și alegi să mănânci la restaurant, poți împărți porția ta cu ei sau poți alege să comanzi o salată sau o altă variantă de mâncare sănătoasă ( piept de pui la grătar, pește, legume ).

[gap height=”20″]

Surse: www.popsugar.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *