4 semne că faci prea mult efort de tip cardio

Ești îndemnat foarte des să faci cât mai multă mișcare, iar dacă nu mai slăbești ți se recomandă să crești durata antrenamentului și să faci și mai mult efort fizic. Probabil acest mesaj îl auzi zilnic, însă oare este aceasta soluția?

tipuri de exercitii cardio

Pentru cei mai mulți oameni, această mișcare este strâns legată de banda de alergare sau de celelalte aparate de fitness, speciale pentru efortul de tip cardio. Alte recomandări pentru acest tip de efort sunt mersul pe jos, alergarea, ciclismul, sau alte activități care au ca principal scop menținerea pulsului la un anumit nivel și arderea caloriilor.

Efortul de tip cardio are cu siguranță beneficiile sale pentru sănătate, însă vine un moment când este posibil să faci prea mult, iar corpul tău să nu mai răspundă. De fapt, prea mult cardio poate chiar să te împiedice să obții rezultatele pe care ți le dorești.

Cum știi dacă te afli în această situație? Iată 4 semne că este posibil să faci prea mult cardio:

1. Organismul tău se agață cu disperare de grăsime

aspect pufos

Când vine vorba de arderea grăsimii, mulți oameni intensifică pur și simplu antrenamentele cardiovasculare. Acest lucru are sens – pe măsură ce crești timpul petrecut pe banda de alergare, numărul de calorii consumate crește. Asta va duce cu siguranță la pierderea în greutate, nu?

Din nefericire, efectele pozitive de ardere a grăsimilor prin exerciții cardio sunt de scurtă durată. Odată ce ai terminat antrenamentul, metabolismul organismului revine rapid la starea sa normală. În cazul în care singurul tip de efort pe care îl practici este cel cardio, atunci ești obligat să faci din ce în ce mai mult pentru a avea rezultatele dorite.

Acest lucru devine problematic în timp, deoarece efortul cardio în exces poate duce la scăderea masei musculare.

În cazul în care corpul pierde masă musculară, rata metabolică de repaus ( adică câte calorii arzi atunci când nu faci exerciții fizice ) scade. Corpul tău va începe, astfel,  să ardă grăsime chiar mai lent, dacă nu faci și mai mult cardio și astfel vei intra într-un cerc vicios. 

2. Oricât de mult slăbești, aspectul fizic nu te mulțumește

În cazul în care pierderea în greutate este obiectivul tău, este posibil ca simplul număr de kilograme de pe cântar să te mulțumească. Dar, o greutate mai mică nu înseamnă neapărat și faptul că vei avea un corp care să arate așa cum îți dorești. Făcând doar cardio, ca formă de a pierde în greutate, te poate ajuta să pierzi din kilogramele în plus însă aspectul fizic al corpului va fi unul „pufos”, care nu te va mulțumi.

Compoziția corpului ( adică procentul de grăsime, grăsimea viscerală și masa musculară ) determină forma corpului tău. Reducerea țesutului adipos, în paralel cu reducerea masei musculare slabe ( așa cum se întâmplă atunci când faci doar exerciții de tip cardio ), nu va duce la o compoziție ideală a corpului tău!

Dacă te rezumi doar la antrenamente de tip cardio, tot efortul depus de tine pe banda de alergare va duce la o versiune mai mică a corpului tău ca și formă, în loc de o remodelare frumoasă. 

3. Încep să apară durerile de articulații și de spate

dureri articulare

Multe forme de exerciții cardiovasculare pot duce la leziuni, atât minore cât și majore, provocate de suprasolicitare. În timpul efortului fizic corpul tău începe să simtă dureri sau un disconfort la glezne, genunchi, șolduri și partea inferioară a spatelui. Ciclismul duce la o sub dezvoltare a posturii umerilor și spatelui. Chiar și înotul, o formă de cardio mai prietenoasă cu corpul tău, poate provoca probleme umerilor în timp. Așadar, cel mai bine este să-ți asculți corpul.

Durerile articulare cronice se dezvoltă treptat, astfel că le poți trece ușor cu vederea în stadiul incipient. Este posibil să nu observi o schimbare drastică în modul în care se simte corpul tău, dar suprasolicitându-ți articulațiile prin cardio, poți ajunge la probleme destul de grave fără să îți dai seama.

4. Te simți stors de energie

Exercițiile de tip cardio reprezintă cu siguranță una din principalele metode naturale de creștere a energiei, dar suprasolicitarea poate avea exact efectul opus. Acestea sunt o formă de stres pentru organism.supraantrenamentul cardio

Solicitarea corpului prin aceste exerciții fizice este ceea ce duce la creșterea condiției fizice și îmbunătățirea aspectului exterior de-a lungul timpului. Când alergi mai mult, corpul tău va învăța să se adapteze la acest stres prin creșterea rezistenței și capacității aerobe.

Cu toate acestea, corpul tău are o capacitate limitată de a face față stresului de orice fel. Obosirea corpului tău prin prea mult antrenament cardio într-o perioadă în care ai de a face și cu alți factori de stres ( de exemplu, la locul de muncă sau în relațiile personale ) va duce la o suprasolicitare iar corpul tău nu va mai fi capabil să se adapteze.

De multe ori primul semn al supraantrenamentului este scăderea notabilă a energiei. Organismul nu se poate recupera în urma antrenamentelor cardio solicitante, în paralel cu ceilalți factori de stres din viața ta. Ca rezultat, te vei simți obosit și chiar vei avea dureri fizice.

Soluția – antrenamentul cu greutăți

Dacă te confrunți cu oricare dintre cele patru situații de mai sus, este nevoie să faci o schimbare a antrenamentelor tale.

Nu, nu trebuie să renunți la antrenamentele de tip cardio, sau să faci mai puțin efort, dar cu siguranță trebuie să adopți un alt stil de antrenament.

De ce antrenamentul cu greutăți este absolut necesar?

antrenamentul de fortat

În primul rând, antrenamentul de forță îți va ajuta organismul la menținerea sau creșterea masei musculare. Creșterea musculară va crește rata metabolismului bazal si îți va ajuta corpul să aibă un aspect estetic atrăgător ( adică optimizarea raportului între țesutul adipos și masa musculară ).

În al doilea rând, adăugând acest tip de exerciții în cadrul antrenamentelor tale, le vei oferi varietatea necesară pentru a evita leziunile cauzate de suprasolicitarea asociată cu rutinele cardio. Acest tip de antrenament va sprijini, de asemenea, articulațiile, prevenind viitoarele afecțiuni ale acestora.

În plus, ritmul mai lent al acestor antrenamente reprezintă un factor de stres mai mic pentru corpul tău, comparativ cu antrenamentul cardio constant.

Înlocuind chiar și două zile de antrenament cardio pe săptămână, cu un antrenament cu greutăți poate reduce nivelul de stres fizic al corpul tău și, prin urmare, îți va reveni și nivelul de energie.

Antrenamentul cardio este excelent pentru starea generală de sănătate, dar asocierea lui cu exercițiile cu greutăți te va ajuta să ai rezultate mult mai bune ca aspect fizic, iar acestea vor fi sustenabile pe termen lung.

 Surse:

http://www.huffingtonpost.com/

http://www.mybod.co.nz/

http://www.fitness4all.pt/

http://www.romedic.ro

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *