,

Pastele proteice – o sursă de proteine de calitate

Încă de mică am avut o slăbiciune pentru mâncarea italiană, așadar am căutat mereu diverse rețete noi de paste care nu îngrașă și care aduc un aport echilibrat de nutrienți. De curând am descoperit pastele proteice, ca sursă de proteine, pe care le folosesc în special în perioadele în care nu mănânc carne.11056243-1424273268-600940

După ce am încercat mai multe produse existente pe piață, preferatele mele sunt Dr. Zak’s Protein Pasta . Acestea nu conțin coloranți, conservanți, aditivi sau proteine din soia. Sunt foarte potrivite și pentru vegetarieni.

Eu aleg acest produs în special în zilele în care aportul proteic este scăzut și am nevoie de o sursă de proteine de calitate. Asta nu înseamnă ca am renunțat la pastele integrale, acestea rămân o variantă sănătoasă în continuare, în special în perioadele în care alerg și am nevoie de un aport ridicat de carbohidrați. 

O porție de 60 de grame de paste Dr. Zak conține 30 de grame de proteine și doar 19 grame de carbohidrați, cu aproximativ 55% mai puțin decât pastele clasice.

 

Sursele de proteine din pastele Dr. Zak

  • Izolat proteic din mazăre ( 55 % ) – este în general considerată cea mai buna sursă de proteine ​​vegetale de pe piață. Aceasta este absorbită relativ lent de sistemul digestiv în comparație cu alte surse de proteine​​, cum ar fi proteinele ​​din zer. Acest lucru oferă corpului o alimentare susținută de aminoacizi și nutrienți, fiind ideală pentru consum pe tot parcursul zilei. Are un conținut ridicat de aminoacizi cu catenă ramificată ( BCAA ) și oferă toți cei opt aminoacizi esențiali de care organismul are nevoie pentru a ajuta la construirea și menținerea masei musculare.
  • Proteine din grâu dur 
  • Ouă proaspete – se știe că ouăle sunt una din principalele surse de proteine de calitate

Proteinele din ouă proaspete fac diferența când vorbim de gustul acestui produs. Deși am încercat mai multe produse de acest gen, pe lângă conținutul proteic de calitate a contat foarte mult și gustul foarte apropiat de cel al unor paste obișnuite. 

Iată și câteva idei de rețete pe care le puteți încerca:

1. Paste proteice cu spanac și ciuperci:

  • paste proteice Dr. Zak
  • smântână vegetală
  • ciuperci brune
  • spanac
  • parmezan ( opțional )

2. Paste proteice cu somon și mazăre

  • paste proteice Dr. Zak
  • smântână vegetală
  • file de somon
  • mazăre congelată
  • parmezan ( opțional )

3. Paste proteice cu sos de roșii și pui

  • paste proteice Dr. Zaks
  • sos de roșii cu busuioc
  • piept de pui
  • parmezan ( opțional )

4. Paste proteice cu broccoli și vită

  • paste proteice Dr. Zak
  • smântână vegetală
  • mușchi de vită
  • broccoli
  • morcovi

Pastele proteice Dr. Zak pot fi combinate în orice rețetă clasică de paste ( Arrabiata, Carbonara, Quatro Formaggi etc.) , însă eu nu recomand asocierea lor cu multe tipuri de brânză sau cu carne grasă. Aceleași rețete le puteți folosi și cu pastele integrale.

În funcție de necesarul de macronutrienți de care aveți nevoie, puteți alege fie pastele integrale din grâu  fie pastele proteice.

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *