9 principii fundamentale ale unei vieți sănătoase

Cele 9 principii fundamentale ale unei vieți sănătoase sunt un ghid pe care dacă îl urmați, stilul vostru de viață se va schimba, veți fi mai sănătoși și implicit veți pierde în greutate, în cazul în care vă confruntați cu un surplus de kilograme.

Iată cele 9 principii:

1. Înlocuiți alimentele procesate cu cele integrale

O alimentație bogată în alimente rafinate, procesate, în locul celor proaspete, integrale se află în spatele majorității bolilor cronice din zilele noastre. Această listă include produse precum: alimente conservate și înghețate, produse din făină albă rafinată ( pâini, chifle, aluaturi coapte, paste, chipsuri ), dulciuri, mezeluri și nenumărate oferte din magazinele alimentare care au un conținut ridicat de zahăr, sare și grăsimi, dar sunt sărace în nutrienți.

Alimentele integrale sunt cele care au trecut printr-o procesare minimă sau nu au fost deloc procesate și sunt într-o stare cât mai naturală. Alimentele integrale de bază ale unei diete sunt: legumele proaspete, cerealele integrale, leguminoasele, fructele, nucile, alunele și semințele, precum și cantități moderate de carne dintr-o sursă cât mai sigură, pește și produse lactate.

Papilele noastre gustative s-au obișnuit cu gusturile intense care generează dependență de zahăr, sare și alte arome artificiale. Trebuie să vă adaptați aceste papile gustative la noile gusturi, mai diafane, ale alimentelor integrale, dar odată ce ați făcut trecerea, vă veți simți atât de bine încât nu vă veți mai dori să reveniți la vechile obiceiuri.

Așadar renunțați să mai consumați atât de mult zahăr, ocoliți pâinea albă și pastele care nu sunt integrale, folosiți uleiuri sănătoase, mâncați pește și includeți cât mai multe alimente crude în dieta voastră zilnică. 

2. Beți zilnic multă apă pură 

Apa reprezintă două treimi din corpul vostru. A bea șase până la opt pahare de apă pură pe zi ( nu cafea, suc, lapte sau alte băuturi ) este unul din cele mai simple lucruri pe care le puteți face pentru a vă îmbunătăți sănătatea. Rezultatele vor deveni vizibile în câteva zile: pielea voastră va străluci, veți avea scaune mai regulate și vă va fi mai ușor să vă controlați greutatea corporală. 

3. Optați pentru alimente organice

Dacă mâncați alimente procesate, probabil că odată cu hrana înghițiți și glutamat monosodic, aspartam, tartrazină, benzoat, nitrit de sodiu și alți aditivi și conservanți. Cele mai multe vite și păsări domestice sunt crescute în spații aglomerate și au o dietă care este departe de a fi optimă. Înainte să fie trimise pe piață, ele sunt hrănite cu estrogeni pentru a se îngrășa. Aceste medicamente ajung în corpul vostru atunci când mâncați carnea, ouăle sau le beți laptele. Legumele, fructele și cerealele care nu sunt cultivate organic sunt pulverizate cu pesticide, fungicide, îngrășăminte chimice și erbicide.

Tot mai multe dovezi arată că toxinele utilizate la culturile cerealiere dăunează oamenilor, animalelor și mediului. Cea mai sigură cale este să evitați chimicalele pe cât posibil. Produsele organice sunt mai scumpe, pentru că procesul de cultivare și creștere a lor necesită mai multă muncă, dar ele merită cu adevărat toți banii.

Dacă treceți numai parțial la o dietă organică, începeți cu alimentele de origine animală – carnea roșie, carnea albă, produsele lactate și ouăle. Unele dintre cele mai periculoase toxine ajung să fie concentrate în grăsimea alimentelor de proveniență animală, iar aceasta este sursa celor mai mari doze din aceste chimicale.

Consumați în cantități mai mari peștii de apă adâncă, precum somonul, codul, sardinele și macroul. Ocoliți în general fauna marină care crește pe fundul oceanului, cum ar fi scoicile, moluștele, stridiile, homarii și crabii, pentru că aceste animale tind să absoarbă în cantități mari toxinele depuse pe fundul apelor.

4. Sprijiniți-vă sistemul digestiv

Dacă sistemul digestiv nu funcționează bine, alimentația sănătoasă și consumul de suplimente nutritive nu vă vor ajuta prea mult. Vă puteți susține funcția digestivă printr-o dietă corectă, dar dacă ați mâncat multă vreme o dietă bazată pe alimente rafinate și junkfood, sau dacă suferiți de indigestie cronică ori sindromul colonului iritabil, veți avea nevoie de un ajutor suplimentar pentru a reveni la normal. Încercați să luați la fiecare masă un supliment cu enzime digestive. Asigurați-vă că acest supliment conține enzime pentru digerarea proteinelor, a grăsimilor și a carbohidraților – respectiv protează, lipază și amilază.

E totodată important să aveți suficiente fibre în dieta voastră, lucru care se va întâmpla dacă veți urma o dietă bazată pe alimente integrale. Fibrele se găsesc în fructe și legume, cereale integrale, nuci, alune, fasole și semințe neprocesate.

5. Folosiți suplimente cu vitamine și minerale de calitate

Suplimentele cu vitamine și minerale vă asigură că organismului nu-i lipsesc niciodată substanțele nutritive de care are nevoie pentru a-și îndeplini toate funcțiile. Un argument tipic împotriva suplimentelor este că o dietă sănătoasă ne poate furniza toate substanțele nutritive de care avem nevoie. Acest lucru poate fi adevărat pentru cei care trăiesc în condiții ideale, cu aer și apă curată, cu o dietă alcătuită din alimente integrale, organice, crescute pe soluri bogate în minerale și care nu suferă de prea mult stres.

Suplimentarea cu vitamina E este unul din cei mai importanți pași pe care îi puteți face în prevenirea bolilor de inimă. Cercetări extensive au dovedit valoarea preventivă a suplimentelor cu vitaminele C și B, cu flavonoizi, carotenoizi și minerale precum magneziul și calciul.

6. Găsiți un medic cu o atitudine deschisă față de medicina alternativă

Medicina occidentală suferă în prezent o criză a încrederii. Pe măsură ce oamenii sunt mai bine informați cu privire la felul în care alegerile lor alimentare și utilizarea suplimentelor și a medicamentelor preventive le influențează starea de sănătate, aceștia se pot găsi în dezacord cu medicii lor în legătură cu cea mai bună cale de a trata o boală.

Mulți oameni se plâng că doctorii nu îi tratează ca pe egali, că sunt interesați doar să le prescrie o rețetă și să-i trimită acasă. Acest lucru nu este numai din vina medicilor, aceștia se află sub presiuni enorme de timp și de bani. Tratamentele alternative nu sunt decontate de către asigurările de sănătate, motiv pentru care sunteți nevoiți să scoateți bani suplimentari pentru serviciile de medicină alternativă.

7. Fiți atenți la pofte

Data viitoare când sunteți pe cale să mâncați ceva dulce, opriți-vă. Sunteți cu adevărat înfometat sau resimțiți doar nevoia de a consuma un anumit aliment care vă face să vă simțiți mai bine? Acționați din forța obișnuinței, mestecând din plictiseala? Sau este acel moment al zilei în care de obicei mâncați ceva dulce?

Ideea este să deveniți conștienți de ceea ce faceți. Asta nu înseamnă că veți decide să nu mâncați bomboana. Puteți decide că, deși nu este bună pentru corpul vostru, o veți mânca. Însă, după aceea observați cu atenție consecințele ingerării unei doze concentrate de zahăr rafinat. Veți vedea că vă va fi greu să vă opriți la o singură bomboană.

Acest lucru funcționează în fiecare arie a vieții voastre. Nu este vorba să vă pedepsiți pentru că ați fost „răi”, ci înseamnă pur și simplu să vă observați comportamentele obișnuite și felul în care acestea vă modelează viața.

Dacă sunteți atenți și conștienți de ceea ce faceți și de ceea ce vă motivează, vă va fi mai ușor să faceți alegeri mai sănătoase.

8. Faceți mișcare zilnic

Pentru multe persoane sportul este un subiect tabu. Când vă gândiți la exerciții fizice, vă gândiți probabil la alergarea afară sau pe bandă sau alte activități solicitante care implică multă transpirație și efort. Totuși mișcarea fizică moderată este la fel de bună pentru sănătate ca și exercițiile fizice intense. În anumite situații, e de fapt mai bine să faceți o plimbare plăcută decât să îndurați chinurile unei sesiuni de exerciții fizice pe care nu le suportați.

Cel mai important este să fie un tip de mișcare care vă place și pe care să îl puteți face constant pe parcursul vieții. Posibilitățile sunt nenumărate: plimbare, alergare, înot, dans, ciclism, arte marțiale, exerciții aerobice sau alte genuri de activități. Alegerea vă aparține în totalitate.

9. Gestionați stresul cu ajutorul relațiilor sănătoase de lungă durată, al comunității și al unei practici spirituale

Pentru a obține și a menține o stare de sănătate optimă, cel mai bine e să cultivăm relații sănătoase, deschise, cu membrii familiei și prietenii. Ființele umane au nevoie să simtă că aparțin unei comunități.

Nu are importanță dacă alegeți să participați la slujbe religioase, să meditați, să vă înscrieți la clase de yoga sau să vă implicați în altă practică prin care se leagă între ele trupul, mintea și spiritul. E important să vă liniștiți mintea, să renunțați la griji și să vă reechilibrați în așa fel încât să știți ce este adevărat, ce este corect și ce este important.

Practica spirituală regulată vă modifică întreaga perspectivă asupra vieții și vă diminuează răspunsurile fizice nesănătoase la stres.

Sursă: Dr. Earl Mindell’s Nutrition Bible

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *