Cum scăpăm de adicțiile alimentare?

Foamea este o experiență de care se tem mulți oameni. Oamenii reacționează de fel cu o frică de-a dreptul îngrozitoare atunci când se gândesc că ar putea rămâne fără mâncare chiar și pentru o perioadă scurtă. Mâncatul permanent nu doar că boicotează scăderea sănătoasă în greutate, ci este pur și simplu nesănătos.

Am observat că un stil alimentar care furnizează suficienți micronutrienți poate să reducă senzațiile care conduc la nevoia imperioasă de a mânca și la comportamentele de supraalimentare. Senzațiile care sunt cunoscute în mod obișnuit sub denumirea de „foame” și despre care se vorbește în literatura medicală ca atare dispar la majoritatea persoanelor, atunci când acestea au o alimentație bogată în micronutrienți.

foametoxica

Situația în care organismul nostru s-a obișnuit agent nociv sau toxic se numește adicție. Este oarecum plăcut să ne lăsăm pradă acestor adicții, dar atunci când renunțăm la substanța respectivă, cum ar fi nicotina sau cofeina, ne simțim bolnavi în momentul în care corpul nostru încearcă să elimine deșeurile celulare și să repare leziunile cauzate de expunerea la această substanță. Acest fenomen poartă denumirea de sevraj.

Dacă obișnuiați să beți 4 căni de cafea pe zi sau energizant în fiecare zi, veți suferi o cefalee de sevraj în momentul în care veți încerca să renunțați la acest obicei. Pentru a vă simți mai bine, ați putea încerca să beți produse cu conținut de cofeină sau să mâncați mai des, fapt care vă va ajuta, pentru că mâncatul și digestia întârzie detoxifierea și sevrajul. În mod similar, foamea toxică este intensificată de consumul de cofeină, de sucuri și de alimente procesate.

Foame reală sau foame toxică ?

În mediul alimentar toxic din ziua de azi, mulți au pierdut această capacitate de a percepe semnalele corpului, care ne spune de câtă mâncare avem de fapt nevoie. Natura ne-a înzestrat corpurile cu capacitatea extraordinară de a semnaliza cu precizie cât de mult trebuie să mâncăm pentru a ne menține greutatea ideală și sănătatea pe termen lung.

Foamea reală semnalizează momentul în care organismul nostru are nevoie de mai multe calorii pentru a-și menține masa musculară. De fapt, dacă am mânca doar când ne este foame, nici măcar nu ne-am mai îngrășa.

Dacă aveți un strat semnificativ de grăsime în jurul taliei înseamnă că ați mâncat în mod regulat ca răspuns la foamea toxică sau ați mâncat de plictiseală.

Corpul nu stochează cantități mari de grăsime atunci când primește mâncare complet naturală sau când i se furnizează doar cantitatea de alimente cerută de foamea reală.

Simptomele foamei toxice:

  • dureri de cap
  • oboseală
  • greață
  • slăbiciune
  • confuzie mentală și iritabilitate
  • spasme abdominale și esofagiene
  • balonare și crampe gastrice

Simptomele foamei reale:

  • creșterea sensibilității gustative
  • intensificarea salivației
  • senzație de foame la nivelul gâtului

Cum să ajungeți la foamea reală

  1. Nu mâncați când nu vă este foame
  2. Nu luați gustări decât atunci când sunteți sigur că este o foame reală
  3. Nu vă supraalimentați, nu mâncați până vă simțiți sătui sau plini
  4. Nu optați pentru cine copioase
  5. Nu mâncați după cină
  6. Reduceți cofeina, sarea, alcoolul, dulciurile, unturile, brânzeturile grase, alimentele procesate, sucurile dulci și fumatul

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *