Ciocolata – regina poftelor

Poftele alimentare excesive sunt un semnal că ceva ne tulbură. Partea cea mai pură din noi, pe care eu o numesc „sufletul”, este foarte sinceră și recunoaște întotdeauna când ceva a luat-o razna. Atunci când suntem prea ocupați sau prea neîncrezători ca să ne ascultăm sufletul, acesta nu are de ales decât să transmită mesaje mai puternice, prin pofte, durere sau insomnie.

O poftă constantă este un semnal că o situație trebuie corectată. Sufletul nostru bate în stomac, ca un om care încearcă cu disperare să ne atragă atenția. În 99% dintre cazuri, „remediul” pentru o poftă constantă implică efectuarea unei schimbări în viață – schimbarea relației sau a obiceiurilor de comunicare, schimbarea obiceiurilor legate de muncă, schimbarea obiceiurilor legate de mișcarea fizică sau a obiceiurilor legate de dormit. Fără îndoială că schimbarea poate fi dificilă și înspăimântătoare! E nevoie de multă planificare, de răbdare și de perseverență.

Ciocolata este alimentul numărul unu când vine vorba de poftele alimentare. „Dacă aș putea renunța la ciocolată, aș putea să slăbesc” este o frază pe care o aud mereu.

De ce avem poftă de ciocolată într-o asemenea măsură?

Iată 4 motive posibile:

emotiile si ciocolata

1. Iubirea și atașamentele emoționale sunt atât de importante pentru femei, iar ciocolata creează sentimentul de a fi iubite, prețuite și înțelese
2. Schimbările hormonale din timpul ciclului menstrual pot declanșa pofta de ciocolată
3. Sunt mai multe femei decât bărbați care caută ajutor pentru depresie, iar ciocolata este un antidepresiv excelent, chiar dacă este temporar
4. Dependența de zahăr – Cum scăpăm de dependența de zahăr?

Vedeți voi, dependența de ciocolată este un strigăt după iubire, intimitate și idilă. Este antidepresivul perfect pentru cei care tânjesc după iubire. Uitați-vă puțin la toată combinația de proprietăți pe care le conține ciocolata și care ne fac să ne simțim bine:

  • conținutul ridicat în grăsimi alină sentimentele de gol, nesiguranță sau singurătate
  • conținutul ridicat în carbohidrați declanșează producția substanței care răspunde de senzația de bine din creier, serotonina
  • stimulenții din ciocolată ( PEA, tiramina și cofeina ) sunt energizante instantanee
  • pirazina, o substanță care se găsește în mirosul ciocolatei declanșează centrul de plăcere din creier
  • textura poate fi cremoasă dacă aveți nevoie de alinare sau crocantă dacă sunteți supărați în ceea ce privește viața amoroasă

Uneori când discut despre această „foame de iubire”, oamenii devin defensivi și insistă ca nu este adevărat. Este greu să recunoști că viața ta amoroasă nu te împlinește, pentru că, odată cu acest lucru, vine și recunoașterea faptului că trebuie să schimbăm ceva. În mod natural, cu toții ne împotrivim schimbării, temându-ne că lucrurile pot evolua mai rău decât sunt deja.

În loc să facem schimbări, ne tratăm eșecul emoțional cu ciocolată. 

Soluții de urgență pentru poftele de ciocolată

Poftele de ciocolată, care se bazează pe dorințe de iubire neîmplinite, se transformă în pofte cu baze fizice atunci când ne tratăm pe noi înșine în moduri lipsite de iubire. Nivelul nostru de energie și serotonină este epuizat în zilele pline de stres, de agendă prea plină, de mâncatul nesănătos și lipsa de mișcare. Și atunci recurgem la ciocolată pentru a ne simți mai bine.

Poftele de ciocolată pot fi mascate temporar prin consumarea unor băuturi ce conțin câteva din aceleași proprietăți stimulatoare ca și ciocolata:

  • berea de ghimbir – conținutul său ridicat de tiramină poate să aline poftele de ciocolată
  • laptele de soia – conține cantități uriașe de tiramină , precum și multe vitamine și minerale
  • cafeaua – simplul miros poate să aline poftele de ciocolată; atunci când faceți cafea, aveți o experiență senzorială încântătoare, deoarece o substanță numită pirozină vă pătrunde în creier prin nas.

Alte soluții de urgență pentru poftele necontrolate de ciocolată:

  • mâncați ciocolată fără grăsimi – unii combat pofta de ciocolată mâncând ciocolată fără grăsimi, iaurt, brioșe sau prăjituri de ciocolată fără grăsimi. Iaurtul este probabil cea mai bună alegere din această gamă în ceea ce privește caloriile, iar multe femei consideră că iaurtul cu aromă de ciocolată combate aceste pofte.
  • faceți mișcare – mișcarea de tip cardio ( aerobic ) va crește nivelul de serotonină, vă va îmbunătăți dispoziția, va ușura crampele premenstruale și va suprima apetitul, în general. De asemenea, mișcarea va accelera metabolismul, ceea ce înseamnă că veți arde caloriile mai eficient în timpul zile. Această creștere a vitezei metabolismului poate să dureze până la 12 ore după un antrenament.

„Bucură-ți trupul, ajută-l să-și găsească liniștea și energia.” Christophe Andre

Vindecarea poftelor de ciocolată

Singurul remediu durabil pentru poftele de ciocolată vine din interior. Asta înseamnă să îți împlinești nevoia de iubire, tratându-te pe tine însuți ca și cum ai fi cea mai importantă persoană din lume ( ceea ce și ești! ). Asta înseamnă să îl înveți pe partenerul tău ce vei accepta și ce nu vei accepta într-o relație. Înseamnă și refuzul de a accepta o relație sau care nu te mai împlinește.

Rămâneți îndrăgostiți de viața voastră! 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *