Ce sunt vitaminele și cum funcționează acestea ?

Ce sunt vitaminele ?

Când spun vitamine, cei mai mulți oameni se gândesc la pastile. Când ne gândim la pastile, ne vin în minte imagini legate de medicină și medicamente, care generează confuzie.

Vitaminele sunt substanțe organice necesare vieții. Acestea sunt esențiale pentru funcționarea normală a organelor noastre și, cu câteva excepții, nu pot fi fabricate sau sintetizate intern.

Necesare pentru creșterea, vitalitatea și starea noastră generală bună, ele se găsesc în cantități extrem de mici în toate produsele alimentare naturale. Noi trebuie să obținem vitamine din aceste alimente sau din suplimente alimentare.

Să reținem faptul că aceste suplimente, sub orice formă ( tablete, capsule, lichide, spray, plasturi și injectabile ) sunt tot produse alimentare și, cu excepția celor sintetice, sunt de asemenea derivate din plante și animale vii.

Ce nu sunt vitaminele ?

Vitamine pastile

  • Mulți oameni cred că pastilele pot înlocui alimentele. Nu este adevărat. De fapt, vitaminele nu pot fi asimilate fără ingerarea alimentelor
  • Vitaminele nu sunt pastile energizante și nu au valoare calorică sau energetică proprie
  • Vitaminele nu sunt substitute pentru proteine sau pentru orice alte elemente nutritive, cum ar fi mineralele, grăsimile, carbohidrații sau apa
  • Vitaminele în sine nu sunt componente ale structurilor corpului nostru
  • Nu poți să iei vitamine, să nu mănânci sănătos și să te astepți să fii sănătos.

Cum funcționează?

Dacă vă gândiți la corpul uman ca la un motor cu combustie și la vitamine ca la bujii, aveți o idee destul de bună despre modul uimitor în care aceste substanțe funcționează pentru noi.

Vitaminele sunt componente ale sistemelor noastre enzimatice care, acționând ca bujiile, ne energizează și ne reglează metabolismul, ținându-ne în formă, capabili de performanțe înalte.

Comparativ cu aportul nostru de alți nutrienți, cum ar fi proteinele, grăsimile și carbohidrații, aportul de vitamine este minuscul. Dar un deficit de vitamine poate pune în pericol întregul corp omenesc.

Este necesar să luăm suplimente?

Deoarece vitaminele sunt întâlnite în toate materialele organice, unele conținând mai multe vitamine decât altele și în cantități mai mari sau mai mici, poți presupune că dacă mănânci alimente „corecte” într-un regim alimentar bine echilibrat , vei lua toate vitaminele de care ai nevoie din alimentație. Problema este că foarte puțini dintre noi își pot asigura această dietă.

Orice persoană care în trecut a mâncat zahăr procesat, făină albă sau alimente conservate are o boală de deficit, iar gravitatea ei depinde de procentul alimentelor deficitare din dietă.” Dr. Daniel T. Quigley, autorul lucrării „The national malnutrition”

În plus, din octombrie 2002, „The Journal of the American Medical Association” a publicat un studiu de cercetare care atestă în mod categoric că „fiecare adult ar trebui să ia multivitamine, deoarece este imposibil să obțină toate elementele nutritive necesare din aportul zilnic de alimente de astăzi”.

Deoarece numeroase restaurante au tendința de a reîncălzi alimentele sau a le păstra la cald, dacă mâncați frecvent în oraș sunteți supus unui risc de deficiențe de vitamina A, B1 și C. De asemenea, pentru că multe din mâncărurile noastre sunt procesate sau modificate genetic ( 75% dintre produsele din magazinele alimentare sunt modificate genetic ), lipsa de calciu, acid folic și magneziu are un nivel epidemic. Dacă ești femeie cu vârsta cuprinsă între 30 și 40 de ani, acest tip de masă rapidă este de natură să te coste neprețuit de mult calciu și fier.

Multe alimente din magazine sunt sărăcite de substanțe nutritive. Să luăm pâinea și cerealele, de exemplu. Practic, tot ce veți găsi în supermarketuri este bogat în carbohidrați , dar nimic altceva. „Dar sunt îmbogățite” veți spune, pentru că așa scrie pe etichetă.

Îmbogățire înseamnă înlocuirea nutrienților din produsele alimentare; inițial, nutrienții fac parte din compoziția alimentelor, dar, din cauza căldurii, a depozitării și așa mai departe, aceștia dispar. Alimentele, prin urmare, sunt îmbogățite la nivelurile constatate în produsul natural, înainte de procesare.

De exemplu, standardul pentru îmbogățirea făinii albe constă în înlocuirea celor douăzeci și două de elemente nutritive naturale care sunt eliminate cu: trei vitamine B, vitamina D, calciu și săruri de fier. Având în vedere câte substanțe sunt necesare pentru viață, este foarte puțin.

Sintetice versus naturale și organice versus anorganice

Deși vitaminele și mineralele sintetice au produs rezultate satisfăcătoare, beneficiile din vitaminele naturale, pe o varietate de niveluri, le depășesc. Analizele chimice ar putea părea identice pentru cele două variante, dar vitaminele naturale au mai multe avantaje, pentru că substanțele naturale au mai multe beneficii.

Vitamina C sintetică este doar acid ascorbic și nimic mai mult. Vitamina C naturală din măceș conține bioflavonoide, întregul complex C, ceea ce o face mult mai eficientă.

Vitamina E naturală, care include toți tocoferolii – alfa, beta, gamma, delta – și nu doar alfa, este mai puternică și mai bine absorbită decât forma sa sintetică de acetat de alfa-tocoferil.

Diferența dintre organic și anorganic nu este aceeași ca diferența dintre sintetic și natural, cu toate că, de regulă, există această confuzie. Toate vitaminele sunt organice. Ele sunt substanțe care conțin carbon.

Mulți oameni au mai multă grijă de mașinile pe care le conduc decât de corpul lor.” Nancy Clark

Suplimentele cu eliberare prelungită

Eliberarea prelungită ( sau susținută ) este un proces prin care vitaminele sunt învelite în microgranule ( pastile mici ) și apoi combinate într-o bază specială, care le asigură eliberarea în așa fel încât să producă o absorbție de trei până la șase ore. Cele mai multe vitamine sunt solubile în apă și nu pot fi stocate în organism. Fără eliberare prelungită, ele sunt rapid absorbite în sânge și, oricât de mare ar fi doza, se elimină în urină în decurs de două până la trei ore.

Suplimentele cu eliberare prelungită pot oferi o eficiență optimă, pierderi minime prin excreție și niveluri sangvine stabile în timpul zilei și al nopții.

Verifică eticheta pentru a vedea în cât timp se eliberează, deoarece multe vitamine au eliberare prelungită de două ore sau mai puțin, ceea ce nu le face mai bune decât comprimatele obișnuite, care sunt de regulă mai ieftine.  

Când și cum luăm suplimente ?

Organismul uman funcționează după un ciclu de douăzeci și patru de ore. Celulele nu merg la culcare odată cu noi, nici nu pot exista fără un aport continuu de oxigen și de substanțe nutritive. Prin urmare, pentru cele mai bune rezultate, distribuiți aportul de suplimente cât mai uniform posibil în timpul zilei.

Intervalul orar cel mai potrivit pentru a lua suplimente este în timpul meselor sau după mese. Vitaminele sunt substanțe organice și ar trebui luate împreună cu alte alimente și minerale pentru o absorbție optimă. Dacă nu puteți lua vitamine odată cu sau la fiecare masă, luați jumătate de cantitate după micul dejun și jumătate după cină. Dacă trebuie să le luați o dată pe zi, luați-le cu cea mai bogată masă a zilei.

Și nu uitați, mineralele sunt esențiale pentru absorbția vitaminelor corespunzătoare, astfel încât asigurați-vă că veți lua vitaminele și mineralele împreună.

Surse: „The New Vitamine Bible” – Earl Mindell
„The Nutrition Bible” – Earl Mindell

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *