,

Cum ne putem reseta metabolismul?

Metabolismul reprezintă toată gama de procese biochimice care au loc în organism și care sunt necesare pentru menținerea vieții. Rata metabolică de bază (RMB), o măsură a vitezei metabolismului, reprezintă energia de care ai nevoie pentru susținerea activităților metabolice ale celulelor și țesuturilor care îndeplinesc procesele circulatorii, respiratorii, gastrointestinale și renale. Efectul termic al alimentelor (ETA) se referă la creșterea consumului de energie asociat procesului digestiei, absorbției și metabolismului alimentelor.

Alimentele îți oferă toată energia de care are nevoie organismul tău pentru funcțiile zilnice, iar exercițiile fizice constante îți îmbunătățesc metabolismul. Mare parte din energie, 60-70%, este necesară ratei metabolice de bază (RMB) , adică toate funcțiile majore ale organismului. Circa 10% din totalul caloriilor este utilizat pentru efectul termic al alimentelor (ETA).

Activitatea fizică duce la creșterea cantității de energie utilizate. Cuantumul depinde de masa musculară, de vârstă, de indicele de grăsime, de nivelul de pregătire fizică și de durata și intensitatea exercițiilor. Toate aceste componente ale metabolismului sunt mai eficiente când faci mișcare. Exercițiile fizice îmbunătățesc digestia și absorbția substanțelor nutritive, numărul de calorii consumate în stare de repaus și în mișcare și modul de funcționare a celulelor.

Cercetătorii sunt de acord că avantajele exercițiilor fizice regulate – printre care și stimularea metabolismului- susțin fără urmă de îndoială starea de sănătate și longevitatea prin intermediul unor mecanisme nelimitate. Când faci exerciții fizice consumi calorii pentru a-ți îmbunătăți forma fizică și starea tuturor mușchilor din organism, în special a inimii. Exercițiile fizice susțin și controlul greutății. Deși rolul cel mai important îl are ceea ce mănânci, exercițiile fizice ajută cu siguranță. Masa musculară e mai activă metabolic, prin urmare, cu cât ai mai mult țesut muscular, cu atât organismul are nevoie de mai multe calorii pentru a-l susține. Chiar și în stare de repaus, musculatura arde calorii într-un ritm mai ridicat decât o face țesutul adipos. În timpul exercițiilor, pomparea sângelui către mușchi face să crească necesarul de energie. Astfel, timp de mai multe ore după antrenament, te bucuri de o ușoară creștere a arderilor calorice. Mișcarea te transformă într-un mecanism de ardere a caloriilor.

O greșeală comună pe care o fac oamenii este să mănânce un volum mai mare de mâncare când urmează un program de exerciții fizice. Numărul total de calorii arse în timpul unul antrenament și după aceea nu este un motiv suficient pentru a consuma un volum mai mare de mâncare. Aceasta este și explicația faptului că multe persoane se plâng ca deși fac exerciții fizice, nu slăbesc.

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *