,

Beneficiile carnitinei în cura de slăbire

Carnitina este un aminoacid util în creșterea abilității corpului de a arde grăsimi. Trupurile noastre pot produce carnitină din aminoacidul lizină, care se găsește în carne, cereale integrale, și leguminoase(inclusiv soia).

Pentru a sintetiza carnitina, organismul nostru are nevoie de asemenea de vitamina B6, niacină, fier și vitamina C. Un deficit de carnitină poate cauza oboseală, slăbiciune musculară, boli de inimă, sânge acid, niveluri ridicate de trigliceride(grăsimi) în sânge și degenerarea creierului.

Una dintre sarcinile principale ale carnitinei în corp e să transporte grăsimile prin membranele celulare în fabricile energetice ale celulelor, numite mitocondrii. Acolo grăsimea furnizează energie pentru mai multe funcții, în special pentru contractarea mușchilor ( Modalitatea ideală de a scăpa de grăsimi este să o transformați în combustibil pentru arderea în cursul exercițiilor fizice! ). Dacă în corpul dumneavoastră există carnitină din belșug, o cantitate mare de grăsimi poate fi transportată în celule și arsă pentru a obține energie.

l-carnitine

Evident, această acțiune de ardere a grăsimii face din carnitină un supliment minunat pentru curele de slăbire, dar în afară de acestea carnitina are și alte beneficii. De pildă, ea curăță deșeurile organice din sânge, care se formează atunci când organismul descompune grăsimea. Dovezile arată ca aminoacidul carnitină îmbunătățește capacitatea ficatului de a descompune grăsimile pentru a le excreta. Ea poate scădea nivelurile de trigliceride din sânge și crește nivelul de colesterol HDL (colesterolul bun).

Carnitina există în câteva forme, pe care le găsiți la magazinele de suplimente sau în sălile de fitness. Eu recomand L-carnitina, acetil L-carnitina sau L-acetilcarnitina. Formele acetilate pot fi absorbite mai ușor, însă tind să fie mai scumpe. Citiți cu atenție etichetele suplimentelor de carnitină înainte de a le cumpăra. Evitați carnitina sintetică „D” sau „DL”, pentru că poate avea efecte secundare negative.

Carnitina se prezintă sub forma de tablete, capsule sau sub formă lichidă. Pentru un individ normal, 20-200 mg de carnitină furnizate de alimentația zilnică sunt suficiente. Pentru alte categorii cum ar fi sportivii de performanță, este nevoie de doze mai mari. Dozele optime de carnitină sunt între 2 si 6 g pe zi și se recomandă în special celor cu probleme cardiovasculare. Nu există efecte secundare ale consumului de suplimente nutritive cu carnitină.

Vitamina C sporește cu mult capacitatea organismului de a utiliza carnitina, așadar asigurați-vă că luați cel putin 1000 mg de vitamina C pe zi(cantitate recomandată oricum).

Surse: http://insanefatburn.com/

Dr. Earl Mindell’s Nutrition Bible

 

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *