Alimentația sănătoasă și echilibrată

O alimentație sănătoasă presupune consumarea moderată a alimentelor din fiecare categorie de produse, oferind posibilitatea organismului de a asimila substanțele nutritive din fiecare grupă ( proteine, carbohidrați și grăsimi).

Pentru o dieta sănătoasă se recomandă:
– echilibru: o dietă echilibrată asigură toți nutrienții de care are nevoie o persoană

– diversitate: consumați diverse alimente; nici un aliment, consumat independent, nu poate furniza toți nutrienții necesari; alegeți alimente cât mai diverse din toate grupurile alimentare

– moderație: folosiți moderația în tot ce consumați, inclusiv în numărul de calorii consumate zilnic, în activitatea fizică, deserturi, dulciuri și chiar în alimentele restricționate; puteți consuma orice aliment atâta timp cât nu exagerați.

Nutrienții esențiali (macronutrienții) sunt proteinele, carbohidrații și grăsimile. Aceștia furnizează energie organismului (măsurată în calorii).

Alimentele sănătoase ajută la prevenirea și tratarea unor afecțiuni. Consumarea fructelor și legumelor ajută la scăderea presiunii sanguine și reduce riscul apariției cancerului pulmonar, esofagian, al cavității bucale, al stomacului și colonului. Consumarea unei cantități mici de grăsimi saturate, scade riscul pentru cancer și boli cardiace.

Alimentația echilibrată, pe lângă activitățile fizice, are un rol extrem de important în sănătatea tinerilor adulți deoarece ajută la prevenirea diverselor afecțiuni care au la baza o alimentație necorespunzătoare. Un alt impact al alimentației sănătoase este scăderea în greutate, problemă cu care se confruntă din ce în ce mai mulți tineri.

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *