Dietă sau stil de viață?

Pierderea în greutate și remodelarea corporală trebuie să fie privite ca obiective pe termen lung, deoarece ele nu pot fi atinse cu ajutorul dietelor, ci prin schimbarea definitivă a obiceiurilor alimentare și includerea sportului ca și stil de viață.

O alimentație inteligentă este cea care reușește în același timp să îți îmbunătățească compoziția corporală (arderea masei de grăsime și creșterea masei musculare) dar și să îți îmbunătățească starea de sănătate și creșterea performanțelor fizice și psihice.

Dietele sunt planuri de alimentație menite să creeze un deficit caloric mare (intre 600-1000 kcal pe zi sau chiar mai mult). Deficitul caloric este raportul negativ dintre caloriile ingerate și caloriile convertite în energie pe parcursul zilei.

Acest deficit caloric poate fi creat prin consumarea unui singur aliment pe zi sau a unei grupe de alimente ( dieta disociată) , luarea aportului caloric dintr-o singură grupă de alimente (dieta Dukan) sau din două grupe de alimente (dieta Ketogenica) etc.

Atenție însa, slăbirea sănătoasă se realizează creând un deficit caloric de maxim 500kcal pe zi. Pe de alta parte, un deficit caloric mare pe perioade lungi de timp, prin diete și înfometare, pot afecta capacitatea de a gândi,memoria, fertilitatea și pot încetini metabolismul.

Cea mai echilibrată metodă de slăbire este de a ingera exact caloriile de care are nevoie corpul tău și de a crea un deficit caloric prin efortul fizic din ziua respectivă. Cu un deficit caloric moderat și o alimentație cât mai diversificată , se poate scădea în greutate sănătos și frumos.

Ce poți face pentru a-ți îmbunătăți stilul de viață?

  • Renunță la mâncărurile bogate în sodiu : chipsuri, covrigei, mezeluri, ketchup, murături etc
  • Renunță la băuturile bogate în zahăr: sucuri, specialitățile pe bază de cafea (frappe-uri), energizante
  • Ingredientele pe care trebuie să le adaugi sunt: consecvența, disciplina, determinarea și conștientizarea faptului că ești rezultatul alegerilor tale
  • Include 30 de minute de activitate fizică pe zi, la o intensitate moderată

Și nu uita, remodelarea corpului tău trebuie să fie un proiect pe termen lung (3 luni, 6 luni, 1 an) în funcție de kilogramele pe care le ai de dat jos . Realizarea acestui obiectiv prin schimbarea stilului de viață te va ajuta să slăbești frumos, să îți păstrezi silueta pe termen lung  și să fii mai sănătos.

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *